Κ.Δ.-Στοματική Υγιεινή (Α1)

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 

ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Χ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Ημερομηνία 07/12/2012

Αριθ. Πρωτ. 204

Σχ. Έτος: 2012-2013

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ      

Ολοήμερο Δ.Σ. Νέου Μαρμαρά                                                          

Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Π.Ε. Χαλκιδικής                                     ΓΡΑΦΕΙΟ ????.........?.

ΤΗΛ. 2375071244                                            

 ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ   Δήμος Σιθωνίας

FAX. 23750 71442                                                                           

  Email: dsmarmar@otenet.gr

 ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 25 ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 184

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ: Ορφανίδης Σάββας     ΠΕ: 70

 ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΙΤΛΟΣ : «Στοματική υγιεινή».

ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:

Αρ. Πράξης

Ημερομηνία

10η

14/11/2012

 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

ΜΟΝΟ ΠΡΩΙ

ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

ΜΟΝΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

     Χ

 

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΩΡΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

(ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

     70

24

           ΟΧΙ

   Π.Ε.Κ.

Μ.Π.Ε.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ

       ΜΑΣΟΥΡΑ ΕΛΕΝΗ

 

       06

 

24

 

         ΟΧΙ

 

ΧΑΤΖΗΑΙΛΑΤΖΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

06

24

ΟΧΙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ :   17       ΑΓΟΡΙΑ:   8        ΚΟΡΙΤΣΙΑ:     9

ΑΜΙΓΕΣ ΤΜΗΜΑ:

                 Χ

ΜΕΙΚΤΗ ΟΜΑΔΑ:

 

 

Συνάντηση ομάδας:

 

ΗΜΕΡΑ:

ΩΡΑ:

ΤΟΠΟΣ:

 

 

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ; ΝΑΙ / ΟΧΙ (Αν όχι δημιουργήστε ένα εφέτος)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. A.ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :

1) Γνωριμία με τη στοματική κοιλότητα.

2) Ανατομία των δοντιών-ονομασίες δοντιών.

3) Υγιεινή διατροφή για γερά δόντια.

4) Περιποίηση-παθήσεις δοντιών.

5) Η σχέση με τον οδοντίατρο.

 Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)

1) Να υιοθετήσουν οι μαθητές/μαθήτριες συμπεριφορές και συνήθειες για την προστασία και την υγιεινή των δοντιών.

2) Σύνδεση της σχολικής δραστηριότητας με την καθημερινή ζωή.

3) Γνωριμία με την έννοια της σωστής διατροφής και κατανόηση της άμεσης σχέσης της με την καλή υγεία των δοντιών.

4) Ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών.

5) Άσκηση των παιδιών σε δεξιότητες όπως γραφή, ανάγνωση, ακρόαση, παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου.

6) Επαφή με τη λογοτεχνία.

7) Συνεργασία μαθητών.  

8) Καλλιέργεια φαντασίας.

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

1) Μέθοδος project. 2) Βιωματική προσέγγιση. 3) Ομαδικές εργασίες. 4) Ατομική εργασία. 5) Διαθεματική προσέγγιση. 6) Διαλεκτική μέθοδος.

Επίσκεψη σε οδοντιατρείο.

Γνωριμία και συζήτηση με οδοντίατρο στο χώρο του σχολείου.

 Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

ΓΛΩΣΣΑ: Ανάγνωση και επεξεργασία (προφορική) σχετικών με το θέμα κειμένων. Συγκέντρωση ενημερωτικών εντύπων. Συζήτηση και καταγραφή οδηγιών για την περιποίηση των δοντιών. Παραγωγή προφορικού λόγου. Παραγωγή γραπτού λόγου(δημιουργία ιστορίας από τα παιδιά). Ακροστιχίδα.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Μαθηματικές ασκήσεις με τους αριθμούς μέχρι το 20 με χρήση εικόνων δοντιών και αντικειμένων που χρησιμοποιούμε για την περιποίηση των δοντιών. Προφορικά προβλήματα με δόντια. Αντιστοιχίσεις. Ασκήσεις με τακτικούς αριθμούς.

ΜΟΥΣΙΚΗ: Σχετικά με το θέμα τραγούδια.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Ζωγραφική, κολάζ, αφίσα, κατασκευή παζλ, εικονογράφηση μιας ιστορίας.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Δραματοποίηση των παραμυθιών που διαβάζονται στην τάξη, παιχνίδι ρόλων, θεατρικό μικρής διάρκειας.

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ: Ανάγνωση παιδικών λογοτεχνικών βιβλίων σχετικών με το θέμα.

ΤΠΕ: Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού «Γερά δόντια, χαρούμενα παιδιά», προβολή σχετικών βίντεο από το ίντερνετ, παιχνίδια, τραγούδια με χρήση Η/Υ.

 

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος
ΜΗΝΑΣ

Πρόκληση ενδιαφέροντος των μαθητών/μαθητριών για το θέμα-σύνδεση με την καθημερινή ζωή(νεογιλά δόντια).

Αφήγηση μιας ιστορίας από την εκπαιδευτικό. Συζήτηση. Προφορική αφήγηση από τις εμπειρίες των παιδιών για τα δοντάκια που έχασαν. Μύθοι και παραδόσεις για το τι κάνουν τα παιδιά τα δόντια που χάνουν(Νεράιδια των δοντιών κ..ά.).

 

2ος ΜΗΝΑΣ

Ανάγνωση και επεξεργασία του λογοτεχνικού βιβλίου « Ιππόλυτος ο ιπποπόταμος». Ζωγραφική απεικόνιση μέρους της ιστορίας. Συζήτηση.

Προβολή βίντεο σχετικών με το θέμα. Συζήτηση.

Δημιουργία κολάζ με αντικείμενα που χρησιμοποιούμε για τη φροντίδα των δοντιών και με τα δόντια.

Δημιουργία κολάζ με τροφές που βλάπτουν τα δόντια και με τροφές που κάνουν καλό στα δόντια.

Μαθηματικές δραστηριότητες.

Ονομασίες δοντιών.

3ος ΜΗΝΑΣ

Ενασχόληση με το παιδικό λογοτεχνικό κείμενο «Το ελεφαντάκι που είχε πονόδοντο». Διάφορες δραστηριότητες π.χ. ζωγραφική με θέμα τον ήρωα, κολάζ, παραγωγή προφορικού λόγου με θέμα την ιστορία του βιβλίου, προφορική αναδιήγηση της ιστορίας.

Προβολή βίντεο με θέμα την επίσκεψη στον οδοντίατρο. Συζήτηση.

Επίσκεψη οδοντιάτρου στον χώρο του σχολείου.

Επεξεργασία του λογοτεχνικού κειμένου «Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντίατρο», δραματοποίηση.

Εικαστική δημιουργία του στόματος, κατασκευή οδοντόκρεμας, οδοντόβουρτσας από χαρτόνι.

4ος ΜΗΝΑΣ

Ανάγνωση και επεξεργασία του λογοτεχνικού κειμένου «Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας». Συζήτηση, δραματοποίηση, μουσική επένδυση, ζωγραφική απεικόνιση, προφορική αναδιήγηση της ιστορίας, ομαδική γραπτή αφήγηση μιας ιστορίας από τους/τις μαθητές/τριες, εικονογράφηση της ιστορίας, δημιουργία «βιβλίου».

5ος ΜΗΝΑΣ

Θεατρικό μικρής διάρκειας με τίτλο «Τα δόντια και ο οδοντίατρος», δημιουργία πρόσκλησης, τραγούδια σχετικά, μουσική επένδυση του θεατρικού, κατασκευή σκηνικού.

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων :   1                 (και 1 στο χώρο του σχολείου)                  

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και

1. Κατάλογος με το ονοματεπώνυμο των μαθητών της ομάδας, την τάξη και το τμήμα τους.

2. Αντίγραφο της πράξης του συλλόγου

                   Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ                                                      Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

                 ΚΥΡΙΑΚΗ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ                                  ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ