Αρχική σελίδα Καινοτόμες Δράσεις Προγράμματα Καινοτόμων Δράσεων 2012-13 Κ.Δ.-Υγιεινή διατροφή στην καθημερινή ζωή.(Β2)

Κ.Δ.-Υγιεινή διατροφή στην καθημερινή ζωή.(Β2)

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 

ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Χ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Ημερομηνία 07/12/2012

Αριθ. Πρωτ. 204

Σχ. Έτος: 2012-2013

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ         

 Δ.Σ. Νέου Μαρμαρά                                                                                                              

Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Π.Ε. Χαλκιδικής                                                   ΓΡΑΦΕΙΟ ????.........?.

ΤΗΛ. 2375071244                                                                          

ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ   Δήμος Σιθωνίας

FAX 2375071442                                                                                                                    Email : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 25                                                               ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 184

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ:

Ορφανίδης Σάββας                                                  ΠΕ: 70

 

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ? ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΤΙΤΛΟΣ : «Η υγιεινή διατροφή στην καθημερινή ζωή».

ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:

Αρ. Πράξης

Ημερομηνία

10η

14/11/2012

 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

ΜΟΝΟ ΠΡΩΙ

ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

ΜΟΝΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

     Χ

 

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΩΡΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

(ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΜΑΜΑΚΟΥ

     70

24

           ΟΧΙ

   Π.Ε.Κ.

Μ.Π.Ε.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ

       ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΣΜΙΔΗΣ

 

       16

 

24

 

         ΟΧΙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ :   11       ΑΓΟΡΙΑ:   5        ΚΟΡΙΤΣΙΑ:     6

ΑΜΙΓΕΣ ΤΜΗΜΑ:

                 Χ

ΜΕΙΚΤΗ ΟΜΑΔΑ:

 

 

Συνάντηση ομάδας:

 

ΗΜΕΡΑ:

ΩΡΑ:

ΤΟΠΟΣ:

 

 

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ; ΝΑΙ / ΟΧΙ (Αν όχι δημιουργήστε ένα εφέτος)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. A.ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :

1) Σύνδεση της διατροφής με την καθημερινότητα.

2) Θετικές επιπτώσεις μιας ισορροπημένης διατροφής.

3) Αρνητικές επιπτώσεις μιας μη ισορροπημένης διατροφής.

4) Στοματική υγιεινή.

5) Γνωριμία με τις 5 βασικές ομάδες των τροφών.

6) Διατροφική πυραμίδα.

7) Μεσογειακή διατροφή.

8) Διατροφικές συνήθειες.

9) Διατροφή και διαφήμιση.

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)

1) Πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών. 2) Σύνδεση της σχολικής δραστηριότητας με την καθημερινή ζωή. 3) Γνωριμία με την έννοια της σωστής διατροφής. 4) Ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών. 5) Άσκηση των παιδιών σε δεξιότητες όπως γραφή, ανάγνωση, ακρόαση, παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου. 6) Επαφή με τη λογοτεχνία. 7) Συνεργασία μαθητών.  8) Καλλιέργεια φαντασίας. 9) Απόκτηση γνώσεων για την ανάπτυξη σωστών και υγιεινών διατροφικών συνηθειών.

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

1) Μέθοδος project. 2) Βιωματική μάθηση. 3) Ομαδικές εργασίες.

4) Δραστηριότητες με στόχο την ανάπτυξη του γνωστικού πεδίου, την καλλιέργεια του λόγου (προφορικού και γραπτού) και την καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία.

 

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

ΓΛΩΣΣΑ: Δημιουργία και συμπλήρωση ερωτηματολογίου, δημιουργία ιστορίας, καταγραφή συνταγών, συζήτηση, διαφημίσεις τροφών. Ενότητα: «Πάμε για ψώνια».

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Υπολογισμός υλικών, προβλήματα με τρόφιμα π.χ. φρούτα, λαχανικά.

ΜΟΥΣΙΚΗ: Σχετικά με το θέμα τραγούδια.

ΜΕΛΕΤΗ: Σχετική ενότητα για τη διατροφή, φρούτα ? λαχανικά από την ενότητα των φυτών.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Ζωγραφική, κολάζ, κατασκευή πυραμίδας, κατασκευή παζλ με θέμα την πυραμίδα της διατροφής.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Σκετσάκια, παιχνίδι ρόλων, αναπαράσταση μανάβικου στην τάξη (το μαγαζάκι της τάξης).

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ: Ανάγνωση παιδικών λογοτεχνικών βιβλίων σχετικών με το θέμα.

 

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος
ΜΗΝΑΣ

Λόγω της περσινής ενασχόλησης με το θέμα της στοματικής υγιεινής στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης γίνεται σύνδεση διατροφής ? στοματικής υγιεινής μέσα από το λογοτεχνικό βιβλίο « Ιππόλυτος ο ιπποπόταμος», ως αφόρμηση για το θέμα της διατροφής, σχετικά με το τι πρέπει να αποφεύγουμε π.χ. γλυκά. Γίνεται συζήτηση, ζωγραφική, παιχνίδι ρόλων.

2ος ΜΗΝΑΣ

Διαθεματικά: Γίνεται η αντίστοιχη ενότητα της διατροφής από το βιβλίο της Μελέτης καθώς και το κεφάλαιο για τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, τα δημητριακά, από το κεφάλαιο των φυτών. Ζωγραφική και κολάζ με θέμα τα παραπάνω. Δημιουργία μικρής ιστορίας με θέμα τα φρούτα και τα λαχανικά. Επίσης, γίνεται και η ενότητα από το βιβλίο της γλώσσας «Πάμε για ψώνια». Ενασχόληση με τις διαφημίσεις και τις συσκευασίες τροφίμων π.χ. ημερομηνία λήξης, συστατικά κ.α. Δημιουργία διαφημίσεων. Συζήτηση για το πόσο οι διαφημίσεις μας επηρεάζουν.

3ος ΜΗΝΑΣ

Ενασχόληση με το παιδικό λογοτεχνικό βιβλίο « Ο Λαχανούλης και η σωστή διατροφή». Διάφορες δραστηριότητες π.χ. ζωγραφική με θέμα τον ήρωα, παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου με θέμα την ιστορία του βιβλίου, κολάζ με τις κατηγορίες των τροφών. Ολοκλήρωση του βιβλίου με τη δημιουργία της διατροφικής πυραμίδας.

4ος ΜΗΝΑΣ

Ενασχόληση με το βιβλίο «Γνωρίζω την υγιεινή διατροφή» μέσα από τις διάφορες δραστηριότητες του π.χ. εργασία με τον διαχωρισμό βλαβερών και ωφέλιμων τροφών, ορθογραφία κάποιων φρούτων κ.ά. Δημιουργία παζλ με θέμα την πυραμίδα της διατροφής. Project με θέμα τη μεσογειακή διατροφή.

5ος ΜΗΝΑΣ

Ως προέκταση του θέματος μπορούν να γίνουν τα παιδικά λογοτεχνικά βιβλία: « Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας» (στοματική υγιεινή, βλαβερές τροφές), , « Η Ταρώ και ο Ζαχαροζυμωμένος» (συνταγή), « Τα κατσαρολικά μαλώνουν», «Φρουτοπία» (ήρωες φρούτα και λαχανικά). Επίσκεψη σε μανάβικο.

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων :   1                                    

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και

1. Κατάλογος με το ονοματεπώνυμο των μαθητών της ομάδας, την τάξη και το τμήμα τους.

2. Αντίγραφο της πράξης του συλλόγου

                   Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ                                                      Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

                 ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΜΑΜΑΚΟΥ                                     ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ