Κ.Δ.- Το νερό - πηγή ζωής.(Δ1)

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

?

ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

 

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

 

Ημερομηνία 07/12/2012

Αριθ. Πρωτ. 204

Σχ. Έτος: 2012 - 2013

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ          

12/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΝΕΟΥ ΜΑΡΜΑΡΑ                                                                                  

Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ                                                                          ΓΡΑΦΕΙΟ

ΤΗΛ. 2375071244                                                                                        

ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΙΘΩΝΙΑΣ

FAX 2375071442                                                                                                                     Email : dsmarmar@otenet.gr

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 25                                                             

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 184

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ:

Ορφανίδης Σάββας                                                         ΠΕ: 70

 

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

«Το νερό ? Πηγή ζωής»

 

 

ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:

Αρ. Πράξης

Ημερομηνία

10η

14/11/2012

 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

ΜΟΝΟ ΠΡΩΙ

ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

ΜΟΝΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

?

 

 


 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΩΡΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

(ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

Χατζηνικολάου Πασχαλία

ΠΕ 70

 

ΝΑΙ (Περιβαλλοντι-κής Αγωγής)

-

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : 20     ΑΓΟΡΙΑ: 14   ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 6

ΑΜΙΓΕΣ ΤΜΗΜΑ:

?

ΜΕΙΚΤΗ ΟΜΑΔΑ:

 

 

Συνάντηση ομάδας:

 

ΗΜΕΡΑ:

ΩΡΑ:

ΤΟΠΟΣ:

 

 

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ;                 ΝΑΙ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. A.ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :
  • Ο κύκλος του νερού.
  • Κατανόηση της υψηλής σημασίας του νερού για κάθε έμβιο ον.
  • Η ρύπανση των υδάτων.
  • Το νερό στη θρησκεία μας και στις παραδόσεις μας (αναφορές στη λαϊκή παράδοση).

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)

  • Η κατανόηση της ιδιαίτερης σημασίας του νερού για τους ζωτικούς και φυτικούς οργανισμούς.
  • Η κατανόηση του νερού ως σημαντικού φυσικού πόρου και η συνειδητοποίηση ότι τα υδάτινα αποθέματα δεν είναι ανεξάντλητα.
  • Η διαμόρφωση θετικής στάσης σε κάθε προσπάθεια διατήρησης και προστασίας των νερών.
  • Η κατανόηση του κύκλου του νερού.
  • Η κατανόηση της έννοιας «ρύπανση του νερού».
  • Η ενίσχυση του ενδιαφέροντος για διεύρυνση των γνώσεων σχετικά με τη ρύπανση του νερού και η διαμόρφωση θετικής στάσης σε κάθε προσπάθεια προστασίας του νερού από τη ρύπανση.
  • Η ανάπτυξη της ικανότητας να εργάζονται ομαδικά.
  • Η ανάπτυξη της παρατηρητικότητας και της κριτικής σκέψης.
  • Η άσκηση στην καταγραφή και τη διατύπωση παρατηρήσεων και συμπερασμάτων.
  • Η κατανόηση της σημασίας του νερού για την ανάπτυξη των αρχαίων πολιτισμών.
  • Η επαφή με έθιμα, παραδόσεις, παροιμίες, αινίγματα, δημοτικά τραγούδια που έχουν σχέση με το νερό.
  • Η κατανόηση της σημασίας του νερού στη χριστιανική θρησκεία.
  • Η έκφραση μέσα από το τραγούδι, το χορό, τη ζωγραφική.

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

  • Ομαδοσυνεργατική
  • Διδακτικές επισκέψεις
  • Έρευνα ?συνέντευξη
  • Χρήση Η/Υ ΚΑΙ DVD
  • Αφίσες ? κατασκευές

 

 

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Γλώσσα:

  • Σταυρόλεξα, ακροστιχίδες.  
  • Δημιουργία λεξικού με λέξεις σχετικές με το νερό.
  • Ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων (σχετικών με ποτάμια, λίμνες, θάλασσες).

Μαθηματικά:

  • Δημιουργία προβλημάτων στα μαθηματικά σχετικά με τον όγκο του νερού.

Μελέτη Περιβάλλοντος:

  • Υπάρχουν σχετικά κεφάλαια στο σχολικό εγχειρίδιο όπου γίνεται λόγος για το συγκεκριμένο θέμα.

Θρησκευτικά:

  • Συσχετισμός νερού και θρησκείας.

Ιστορία:

  • Η σημασία του νερού στα αρχαία χρόνια και στη δημιουργία αρχαίων πολιτισμών.

Αισθητική αγωγή:

  • Κολάζ με υλικά από τη φύση , ζωγραφιές και κατασκευές.

 

 Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος
ΜΗΝΑΣ

  • Παρουσίαση και συζήτηση για το θέμα με τα παιδιά.
  • Δημιουργία ομάδων.
  • Προβολή βίντεο σχετικά με τον κύκλο του νερού και την ρύπανση των υδάτων.
  • Επίσκεψη στο ποτάμι της περιοχής.
  • Έρευνα σχετικά με τη σημασία του νερού για όλους τους έμβιους οργανισμούς.
  • Σχετική έρευνα για τη ρύπανση του νερού και την εξάντληση αποθεμάτων.
  • Έρευνα για τη δημιουργία αρχαίων πολιτισμών σε περιοχές που βρίσκονταν κοντά σε νερό.

 

2ος ΜΗΝΑΣ

  • Καταγραφή λαϊκών παροιμιών και παραδοσιακών τραγουδιών που αναφέρονται στο νερό.
  • Δημιουργία λεξικού με λέξεις σχετικές με το νερό.
  • Δημιουργία κολάζ.
  • Κατασκευή με χαρτόνια και πλαστελίνες του κύκλου του νερού.

 

3ος ΜΗΝΑΣ

  • Αφίσες με συνθήματα σχετικά με τη ρύπανση των ακτών (θάλασσα, ποτάμια, κτλ).
  • Κατασκευή κρυπτόλεξου και σταυρόλεξου.
  • Επίσκεψη στο υδραγωγείο της περιοχής.
  • Διεξαγωγή συμπερασμάτων.
  • Παρουσίαση του προγράμματος στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου.

4ος ΜΗΝΑΣ

 

5ος ΜΗΝΑΣ

 

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων     ................                                    

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και

1. Κατάλογος με το ονοματεπώνυμο των μαθητών της ομάδας, την τάξη και το τμήμα τους.

2. Αντίγραφο της πράξης του συλλόγου

                             ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ                                        Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

                Χατζηνικολάου Πασχαλίνα                              Ορφανίδης Σάββας