Αρχική σελίδα Καινοτόμες Δράσεις Καινοτόμες δράσεις 2014-15 Στ1- Μη σε μέλλει, αφού έχουμε το μέλι

Στ1- Μη σε μέλλει, αφού έχουμε το μέλι

 

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 

ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

 

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

X

 

Ημερομηνία 24-10-2014

Αριθ. Πρωτ. 148

Σχ. Έτος: 2014-2015

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ : 12/Θ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΟΥ ΜΑΡΜΑΡΑ                                                     

Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ                                        

 ΤΗΛ.  2375071244                                                       ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ : ΣΙΘΩΝΙΑΣ

FAX 2375071442                                                                                                                   Email dsmarmar@otenet.gr

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 26     ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 196

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ:       ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ                                                                          ΠΕ: -70-    

 ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

                                                                             Μη σε μέλλει, αφού έχουμε το μέλι

 

 

ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:

Αρ. Πράξης

Ημερομηνία

10

24-10-2014

 

 

 

 

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

(ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

ΩΡΕΣ

ΥΠΕΡΩΡΙΑΣ

ΩΡΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ

ΠΕΡΠΕΡΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

     -70-

 

 

           ΝΑΙ

 

 

Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

(ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

  1. 1.Καλαϊτσίδης Σταύρος

ΠΕ70

ΝΑΙ

 

2.

 

 

 

                 

                ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ :   17                                  ΑΓΟΡΙΑ:   11                        ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 6

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ; ΝΑΙ / ΟΧΙ (Αν όχι δημιουργήστε ένα εφέτος) ΝΑΙ

 

 

 

 

 

                                                                        ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :

 

Η κατανόηση της διατροφικής αξίας του μελιού από τους μαθητές και η ένταξη του στην καθημερινότητά τους.

 

 

 

 

 

 

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)

1. Να κατανοήσουν οι μαθητές με τη δομή της κοινωνίας των μελισσών και να υιοθετήσουν τα οφέλη της λειτουργίας της (συνεργασία, εργατικότητα κτλ.).

2. Να παρακολουθήσουν τη διαδικασία συλλογής και συσκευασίας του μελιού και των

άλλων προϊόντων ? παραγωγών του.

3. Να γνωρίσουν τα προϊόντα της μέλισσας και τις ευεργετικές ιδιότητες τους (διατροφή, φαρμακευτική, καλλωπισμός κτλ)

4. Να αντιληφθούν τη μακροχρόνια διατροφική αξία που έχει το μέλι.

5. Να ενημερωθούν για το σημαντικό ρόλο της μελισσοκομίας στην οικονομία ενός τόπου.

6. Να αντιληφθούν τη βασική συνεισφορά της ύπαρξης της μέλισσας στη φύση για τη διατήρηση της χλωρίδας και των οικοσυστημάτων.

 

7. Να γνωρίσουν την ανατομία της μέλισσας.

 

8. Να μάθουν ότι το μέλι έχει ενταχθεί στη διατροφή και στη καθημερινή ζωή του ανθρώπου από τα αρχαία ακόμη χρόνια.

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

1)Επίσκεψη σε συνεταιρισμό συλλογής ? τυποποίησης προϊόντων μελιού.

 

2)Πρόσκληση βιοτέχνη μελισσοκόμου στη τάξη για σχετική ενημέρωση

 

3)Κολλάζ ? ζωγραφική με θέματα σχετικά με το πρόγραμμα.

 

4)Παρασκευή υγιεινού πρωινού και κατανάλωση στη τάξη από τα παιδιά που να περιέχει μέλι.

 

5)Παρακολούθηση σχετικού βίντεο από το ΚΠΕ Αρναίας και συζήτηση επεξήγηση αποριών.

 

6)Περίπατο σε κοντινό οικοσύστημα μα σκοπό την παρατήρηση μελισσών.

 

7)Κατασκευή εικονικών κυψελών.

 

8)Εκμάθηση τραγουδιών.

 

9) Κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού.

 

10) Αναζήτηση μυθολογικών - ιστορικών πηγών σχετικών με το μέλι (βιβλία, διαδίκτυο, περιοδικα κτλ).

 

11) Παρασκευή γλυκισμάτων.

 

 

 

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

 

Γλώσσα:   εμπλουτισμός λεξιλογίου κατά την ενασχόληση με το πρόγραμμα.

 

Μαθηματικά: μονάδες ζύγισης βάρους, κατανόηση των όρων μεικτό, απόβαρο κ.τ.λ.

 

 

Ιστορία: σύνδεση του μελιού με την διαχρονική διατροφική συνήθεια των ανθρώπων. Αναφορά σε μυθικές ιστορίες που σχετίζονται με το μέλι. Αναφορά επίσης σε  αρχαίες φιλοσοφικές πηγές.

 

Φυσικά: Το μέλι ως πηγή ενέργειας. Οι μέλισσες ως μέσω επικονίασης των φυτών.

 

Γεωγραφία: Τα είδη του μελιού και οι περιοχές που προέρχονται ανά την Ελλάδα.   Κλιματικές συνθήκες παραγωγής μελιού.

 

Εικαστικά: Ζωγραφιές- κατασκευές σχετικές με το πρόγραμμα.

 

Μουσική: Εκμάθηση παλαιών και μοντέρνων τραγουδιών που αναφέρονται στη μέλισσα.

 

Θρησκευτικά: Σύνδεση με θρησκευτική ζωή ? νηστεία.

 

Βιωματική προσέγγιση: Οι μαθητές έρχονται σε άμεση επαφή με τη παραγωγή και τη κατανάλωση μελιού, καθώς και με τη παρασκευή σχετικών γλυκισμάτων. Παρακολούθηση της επικονίασης των φυτών.

 

 

 

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο project και ταυτόχρονη ομαδοσυνεργατική διδασκαλία.

 

 

 

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος
ΜΗΝΑΣ

Διερεύνηση θέματος

Θεωρητική προσέγγιση

Ανάλυση- συζήτηση/επιλογή προεκτάσεων

2ος

ΜΗΝΑΣ

Αναζήτηση μυθολογικών - ιστορικών πηγών σχετικών με το μέλι (βιβλία, διαδίκτυο, περιοδικά κτλ).

Παρακολούθηση σχετικού βίντεο και συζήτηση επεξήγηση αποριών.

 

 

3ος

ΜΗΝΑΣ

Κολλάζ ? ζωγραφική με θέματα σχετικά με το πρόγραμμα.

Κατασκευή εικονικών κυψελών. 

4ος

ΜΗΝΑΣ

Παρασκευή υγιεινού πρωινού και κατανάλωση στη τάξη από τα παιδιά που να περιέχει μέλι. Περίπατο σε κοντινό οικοσύστημα με σκοπό την παρατήρηση μελισσών. Εκμάθηση τραγουδιών.

 

9) Κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού.

 

 

 

5ος

ΜΗΝΑΣ

Πρόσκληση βιοτέχνη μελισσοκόμου στη τάξη για σχετική ενημέρωση

Επίσκεψη σε συνεταιρισμό συλλογής ? τυποποίησης προϊόντων μελιού.

Παρασκευή γλυκυσμάτων

 

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων   3                                    

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και

1. Κατάλογος με το ονοματεπώνυμο των μαθητών της ομάδας, την τάξη και το τμήμα τους.

2. Αντίγραφο της πράξης του συλλόγου

 

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΌΣ : ?????????.. ευρώ

ΠΗΓΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ: ?????????????????.

 

                  Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ                                                      Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

 

 

                        Περπερίδου Βασιλική                                                        Ορφανίδης Σάββας